Witaminy, minerały, adaptogeny – jak wspomóc organizm w codziennym funkcjonowaniu?

0
345
witaminy wspomagające dzień

Nasze ciało każdego dnia mierzy się z wieloma wyzwaniami. Wyczerpująca praca, obowiązki domowe, opieka nad dziećmi – to tylko niektóre z nich. Stresujące sytuacje, życiowe kryzysy, przemęczenie sprawiają, że organizm gorzej znosi codzienne obowiązki. Warto wówczas pomyśleć o dostarczeniu organizmowi niezbędnych składników odżywczych. Na jakie suplementy diety warto zwrócić uwagę? Podpowiadamy w naszym artykule.

Suplementy diety – co trzeba wiedzieć o suplementach diety?

Suplementy Diety pozwalają uzupełnić jadłospis w niezbędne składniki mineralne i odżywcze, których najczęściej nie jesteśmy w stanie dostarczyć organizmowi pod postacią żywności. Należy jednak zaznaczyć, że nie zastąpią zbilansowanej diety. Zdrowe suplementy diety zawierają naturalne składniki, które mają za zadanie wspomagać prawidłowe funkcjonowanie organizmu.

Wszelkiego rodzaju suplementy diety, witaminy czy minerały należy stosować zgodnie z tabelą rekomendowanych dawek. Nigdy nie należy przekraczać zalecanych do spożycia ilości. Warto oczywiście skonsultować się z lekarzem, zanim zaczniemy stosować suplementy diety. Pomoże on ustalić plan suplementacji i dawki, a w razie potrzeby zleci badania kontrolne. Dopuszczone do sprzedaży suplementy są bezpieczne, gdyż rynek ten podlega regulacjom prawnym, dotyczą go m.in. generalne zasady prawa żywnościowego (rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady nr 178 z 2002 r).

Naturalne suplementy diety czy adaptogeny – co warto stosować?

Jak już wspomnieliśmy – suplement diety, zawierający naturalne składniki, to dobry wybór. Warto także zwrócić uwagę na adaptogeny. Adaptogeny to substancje czynne, które można znaleźć w roślinach. Swą nazwę zawdzięczają właściwościom adaptogennym, czyli mówiąc prościej; antystresowym i wspomagającym utrzymanie równowagi w organizmie. Preparaty zawierające adaptogeny (dostępne są pod postacią kropli, proszków, tabletek) znacząco obniżają poziom stresu, pomagają zredukować zmęczenie, wspierają metabolizm, stymulują układ odpornościowy, chronią układ sercowo-naczyniowy, a także wspomagają pracę wątroby.

Można powiedzieć, że działają wręcz holistycznie na cały organizm – ich stosowanie pomaga utrzymać równowagę fizyczną i psychiczną organizmu. Czy warto stosować suplementy diety? Jeżeli są to preparaty naturalne – jak najbardziej. Szczególną uwagę warto jednak zwrócić na adaptogeny; znane ludzkości od setek lat i niezmiennie wspomagające pracę organizmu.

Witaminy, minerały i zioła, niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu

Witaminy i minerały to substancje, niezbędne do utrzymania organizmu w dobrym zdrowiu. Niedobór witamin to niestety plaga naszych czasów. Żywność, po którą sięgamy podczas zabieganego dnia, pozostawia wiele do życzenia, jeśli chodzi o jakość. W okresie jesienno-zimowym ciężko o przyswojenie odpowiednich ilości substancji odżywczych. To dlatego tak istotne jest dostarczanie organizmowi witamin i minerałów z zewnątrz. Szczególnie ważne są: witamina C, witamina D3, kwasy tłuszczowe, NNKT – Omega-3 i Omega-6, wapń, kwas foliowy, witamina B12. Cenne składniki odżywcze ukryte są również w ziołach. Warto sięgać po żeń-szeń indyjski, czyli ashwagandhę. Regularne stosowanie ma niebagatelny wpływ na poprawę ogólnego stanu zdrowia. Żeń-szeń wykazuje bowiem działanie antybakteryjne, przeciwzapalne oraz antyoksydacyjne. Normalizuje także poziom cukru we krwi i obniża cholesterol. Duża zawartość żelaza wspomaga z kolei leczenie anemii.

Podsumowując; warto wzbogacić codzienną dietę o odpowiednią ilość witamin i składników mineralnych. Pomogą w tym dobrej jakości suplementy diety, adaptogeny, witaminy, minerały i zioła. Nie wolno przy tym zapominać jak istotna jest higiena życia, a zatem zbilansowana dieta, odpowiednia ilość i jakość snu, regularne wykonywanie badań kontrolnych i profilaktyczne wizyty u lekarza. Równie ważna jest rola aktywności fizycznej, bez której ciężko utrzymać ciało w dobrej kondycji; wystarczą długie spacery czy rekreacyjna jazda rowerem, a także lekkie ćwiczenia rozciągające.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here