13 sposobów na zwiększenie ilości warzyw i owoców w Twojej diecie

0
25
jak więcej jeść warzyw?

Dostarczanie odpowiedniej ilości warzyw i owoców jest kluczowe w dbaniu o zdrową dietę dla naszego organizmu. Jest to nie tylko pomocne w utrzymaniu odpowiedniego ciśnienia krwi, czy też utrzymaniu dobrego poziomu cholesterolu, ale pomaga dbać o mocne kości, zdrowe oczy. W skrócie jedzenie warzyw i owoców wpływa pozytywnie na każdy organ naszego ciała. Przeczytaj, czemu zwiększenie ilości warzyw i owoców, jest tak ważne dla zdrowia całej rodziny.

Mimo, że mamy tego świadomość pojawia się wiele wątpliwości w jaki właściwie sposób dostarczyć 5 porcji w ciągu dnia. Kolejną barierą jest przekonanie, że uzupełnienie diety w warzywa i owoce kosztuje fortunę, co nie do końca ma potwierdzenie w rzeczywistości.

W jaki sposób wprowadzić zdrowe nawyki i pozbyć się tych starych? Poniżej znajdziesz parę przydatnych rad do codziennego stosowania:

Dobrze poznaj swoje potrzeby. Dieta to nie tylko liczenie kalorii. Najnowsze zalecenia dietetyczne to dostarczanie organizmowi minimum 2 szklanek owoców i ok 2,5 szklanki warzyw. Nie zawsze mniej znaczy lepiej.
Ustal sobie cel. Jeżeli warzywa i owoce nie goszczą na stałe w Twoim menu spróbuj od dodawania jednego nowego składnika dziennie. Gdy przyzwyczaisz się do niego, spróbuj z kolejnym i nie poddawaj się.

  1. Bądź sprytny. Dodaj startą marchewkę lub cukinię do sosu do makaronu, czy do gulaszu – to zawsze świetny sposób na ekstra porcję warzyw w twoim jadłospisie.
    Spróbuj czegoś nowego. Jedzenie jabłek i bananów może się szybko znudzić. Spróbuj nowego rodzaju owocu i daj się zaskoczyć – nie ma to jak świeży plaster ananasa czy kawałek mango!
  2. Zrób sobie koktajl. Smoothie to świetny sposób by zacząć dzień. Pomoże też utrzymać formę przed wieczornym posiłkiem.
  3. Zrób sobie dip. Jeżeli naturalny smak marchewek, selera, czy brokułów nie przekonuje Cię, spróbuj zamoczyć je w hummusie lub innej paście, czy dipie. Wystarczy przyprawić jogurt naturalny w swój ulubiony sposób. Owoce możesz obsypać np cynamonem lub kardamonem. Super sprawdzą się też wiórki kokosowe.
  4. Przygotuj smarowidło do chleba. Spróbuj awokado w innej odsłonie. Zmiksuj awokado, dodaj posiekanego pomidora i cebulkę. Nałóż na ulubione pieczywo I udekoruj liściami szpinaku.
  5. Zacznij właściwie swój dzień. Zamień porannego pączka na przepyszny omlet z cebulka i papryką oraz pieczarkami. Możesz także odmienić swoją owsiankę, czy płatki dorzucając do nich świeże truskawki, maliny czy też borówki amerykańskie.
  6. Pij sok z warzyw. Wypij chociaż jedną szklankę sok warzywnego zamiast napoju słodzonego. Dostarczysz kolejnej porcji warzyw oraz zmniejszysz ilość cukru, którą spożywasz w ciągu dnia.
  7. Upiecz ulubione warzywa. Pieczenie warzyw w piekarniku wydobywa z nich nowe smaki. Wystarczy pociąć w kawałki np marchewki, cukinie, szparagi, czy tez bataty , posypać przyprawami i podlać oliwą. Upieczone warzywa można spożywać jako samodzielny posiłek, dodatek do obiadu czy kolacji.
  8. Skorzystaj z przygotowanych wcześniej warzyw. Jeżeli obieranie i krojenie warzyw nie jest twoim ulubionym zajęciem, spróbuj mieszanek i gotowych produktów dostępnych w sklepie. Łatwo dostępne są np. miniaturowe marchewki, które mogą być smaczną przegryzką między posiłkami.
  9. Poprawiaj naturę. Dodawaj do warzyw przyprawy, ziarna, orzechy, oliwę z oliwek czy też ocet balsamiczny. Eksperymentuj i nie boj się nowych smaków.
  10. Przygotuj smaczny deser. Spróbuj zanurzać owoce w czekoladzie. Lżejszą wersją może być posypanie ich wiórkami kokosowymi, cynamonem czy też uprażonymi migdałami.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here