Co skutecznego w medycynie i nie tylko na dolegliwości trawienne?

0
5
Red Scottish strawberries and black grapes with stethoscope on top of wooden table. Medical and healthy food conceptual.

Problem, jakim są dolegliwości trawienne jest bardzo popularny. Szybkie tempo życia, stres, niewłaściwy dobór produktów w naszym menu – szczególnie tych ciężkostrawnych i jedzonych w pośpiechu – wszystkie te czynniki są sprzymierzeńcami w pojawianiu się chorób o charakterze żołądkowo – jelitowym. Są to dolegliwości trawienne. Pomocą okazują się o odpowiednie leki, ale dietetycy polegają także naturalne metody, w postaci naturalnych naparów i ziół.

Herbatki i napary na każdą dolegliwość

Aby przynieść sobie ulgę w dolegliwościach, jakie pojawiają się na co dzień – oprócz leków stosuje się profilaktycznie oraz leczniczo różnego typu herbatki, napary itp. Przy dolegliwościach żołądkowych dietetycy polecają, na przykład: zaparzanie herbat ziołowych – z rumianku, mięty i krwawnika. Dodatkowo, można przyjmować leki wpływające na zobojętnienie kwasów żołądkowych. Poleca się nawet stosowanie ciepłych okładów, termoforu, łagodzącego ból. Na problemy z biegunką – polecane są płyny – herbata, soki owocowe, buliony, jedzenie lekkostrawnych potraw ryżowych, zup, tartych owoców – jabłek, ryżu, sucharów.

Dolegliwości trawienne – co można brać na wzdęcia?

Przy problemach ze wzdęciami pomocne są np. herbatki z kminku, rumianku i kopru włoskiego. Przy zgadze – uzależnione jest to od częstotliwości jej występowania. Można stosować leki, które łagodzą i zobojętniają kwasy w żołądku. Dyskomfort można zniwelować również poprzez picie herbatek ziołowych i mleka. Można podjąć dietę, by zrzucić zbędne kilogramy i pozbyć ewentualnej nadwagi. Wymioty i nudności można złagodzić – uzupełniając poziom płynów i soli.

Dolegliwości trawienne – zaparcia

Przy zaparciach zakazane jest długotrwałe stosowanie środków przeczyszczających. Spożywanie świeżych owoców i warzyw, otrąb pszennych, siemienia lnianego. Jeśli chodzi o płyny – powinny to być co najmniej dwa litry dziennie, uzupełnione o herbaty owocowe, zupy, soki owocowe, czy wodę mineralną.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here