5 mitów – budowanie masy mięśniowej

1
201
mięśnie budowa sylwetki zdrowej

Zawsze kiedy ktoś chce zacząć uprawiać jakikolwiek sport, albo uczy obsługiwać się jakieś urządzenie, albo chce się nauczyć obsługi pewnego programu, czyli w skrócie mówiąc chciałby posiąść nowe umiejętności, staje przed wieloma problemami. Są to problemy osób, które są początkujące w czymkolwiek. Tego typu kłopoty najczęściej rodzą wiele mitów, które stają się dla wielu osób fundamentem i wymówką do tego aby nie realizować się w tym czym miało się z początku zamiar. W przypadku osób, które zaczynają swoją przygodę z siłownią istnieje naprawdę bardzo dużo mitów, które dają im powód do tego, aby zrezygnować z dalszego ćwiczenia. Mity to najlepsze wymówki, żeby stwierdzić, że po prostu nie da się czegoś zrobić. Wynika to z tego, że to właśnie przez błędne postrzeganie budowania masy mięśniowej i stosowania się do złych zaleceń człowiek mimo tego, że nawet bardzo się stara to nie ma żadnych osiągów, więc dochodzi do wniosku, że to jest niemożliwe. Dlatego też warto zaznajomić się mitami na temat budowania masy mięśniowej, aby uniknąć podstawowych błędów.

Nie jestem w stanie przybrać masy mięśniowej

Jest to mit, który żyje w świadomości bardzo wielu osób. Szczerze mówiąc sam się z nim borykałem, ponieważ z racji tego, że całe życie byłem bardzo szczupły, będąc w gimnazjum i widząc, że u niektórych kolegów te mięśnie zaczęły się pokazywać, zdecydowałem zapytać się lekarki o swój stan. Informacja jaką uzyskałem była taka, że taki już będę i nic z tym nie zrobię. Dlatego przez wiele lat później nawet z tym nie próbowałem walczyć, po prostu uwierzyłem jej i nie starałem się niczego zmienić. Jak się później jednak okazało, była to wielka bzdura.

Osoby nawet z wielką niedowagą są w stanie zbudować masę mięśniową, tak samo jak osoby otyłe są w stanie schudnąć i mieć świetną sylwetkę. W obu przypadkach takie osoby będą miały trudniej, niż ktoś z predyspozycjami genetycznymi do większej masy mięśniowej, jednak nie znaczy, że jest to niemożliwe.

Aby zbudować masę mięśniową trzeba brać sterydy

Budowanie masy mięśniowej i sterydy mogą iść ze sobą w parze, ale nie muszą. Są to substancje, które bardzo w tym pomogą. Każdy to doskonale wie, jednak nie oznacza to, że nie można zbudować fajnie wyglądającej sylwetki naturalnie. Oczywistym jest to, że zajmie to Wam o wiele więcej czasu i będziecie musieli w to włożyć więcej pracy, ale nie znaczy, że naturalnie nie da się tego zrobić.

Ponadto osoby, które zaczynają dopiero swoją przygodę z siłownią to przybieranie masy mięśniowej przychodzi im bardzo łatwo, o wiele łatwiej niż osobą, które mają już roczny, albo kilkuletni staż. Wystarczy odpowiednie podejście do kwestii odżywiania i treningu i zobaczycie rezultaty już po miesiącu ćwiczeń.

Żeby zbudować masę mięśniową trzeba jeść jak najwięcej

Bardzo często kiedy ktoś chce osiągnąć jak najlepsze rezultaty to stara się robić wszystko na 110%. Sam się z tym borykałem, jednak trzeba sobie uświadomić, że pewnych limitów organizmu się nie przeskoczy. To, że będziecie jedli po 5 tysięcy kalorii, wcale nie będzie musiało oznaczać, że zbudujecie super masę mięśniową. Waga Wam zapewne przybędzie, ale będzie to w większości sam tłuszcz. Jeżeli zależy Wam na skutecznym budowaniu masy mięśniowej to wyliczcie sobie dokładne zapotrzebowanie, rozpiszcie sobie dietę i trzymajcie się tego. Nie wpychajcie z siebie 4 tysięcy kalorii, kiedy musicie jeść 3 tysiące. Pewnych rzeczy nie przeskoczycie.

Podstawą budowania masy mięśniowej są ćwiczenia

Ćwiczenia są naprawdę bardzo istotną kwestią, ale wiele osób za bardzo skupia się tylko i wyłącznie na nich. Zwłaszcza osoby początkujące. Z czasem ćwiczenia stają się bardziej istotne, ponieważ mięśnie potrzebują nowych bodźców do tego, aby móc się rozwijać, jednak na samym początku wystarczy odpowiedni ciężar. Pamiętajcie przede wszystkim o odpowiedniej diecie, ponieważ ona jest tutaj kwestią podstawową. Znam osobiście bardzo dużo osób, które ćwiczyło, chodziło na siłownie, wykonywało ćwiczenia jak najlepiej technicznie, a mimo wszystko nie byli oni w stanie przybrać na masie, ponieważ nie mieli odpowiedniej diety.

Im więcej się ćwiczy tym lepsze będą efekty

Jest to kolejny mit, który jest generowany przez ludzi, którzy mówią aby ćwiczyć na 110%. Organizm człowieka sam z siebie nie przeskoczy pewnych rzeczy i potrzebuje dużo czasu by się zaadaptować. Jeżeli będziecie ćwiczyli codziennie, po 3 godziny dziennie to Wasz organizm sobie nie poradzi z takim wysiłkiem, nawet jeżeli będziecie mieli świetną dietę. Niestety, ale jeżeli nie bierzecie sterydów to potrzebujecie regeneracji. Mięśnie nigdy nie będą się budować podczas treningu, podczas niego zostaną tylko naderwane. Nadbudowa włókien mięśniowych będzie mieć miejsce dopiero w nocy, kiedy będziecie spać. Dlatego tak istotna dla Waszego organizmu jest regeneracja. Ponadto trzeba też pamiętać, że ultra intensywny trening powoduje podniesienie się poziomu stresu, a co za tym idzie wytwarza się w organizmie kortyzol, który ma działanie antyanaboliczne.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here