Bo ruch jest dobry na wszystko!

0
43
ruch a zdrowie jak ważny?

Osoby, które żyją na bakier ze sportem, z jakimkolwiek ruchem mówią, że albo nie mają czasu, że fitness cluby chcą tylko pozyskać pieniądze, że się w ogóle nie nadają, bo nie mają predyspozycji. Przedstawię teraz kilka argumentów, które będą stwierdzeniem, iż nie ma lepszej inwestycji niż w samego siebie.

1)      Na początku osoby, które są w formie posiadają lepszy wygląd, ich sylwetka prezentuje się znacznie lepiej niż, osoby, która prowadzi wyłącznie osiadły tryb życia. Takie osoby mają dużo bardziej zarysowane mięśnie i prostą postawę. I wcale nie mowa tu o wykwintnych sportowcach czy modelach fitness. Wystarczy spojrzeć na kogoś, kto się rusza codziennie, bądź ćwiczy dwa, trzy razy w tygodniu.

2)      Nie sam wygląd jest najważniejszy. Wysiłek fizyczny ma zbawienny wpływ na nasz stan emocjonalny. Wykonując jakąkolwiek aktywność ruchową czujemy się lepiej. Ma to spory związek z dotlenieniem mózgu, który pracuje dużo szybciej, sprawniej i wydajniej. Poza tym, trzeba dodać, iż w trakcie aktywności fizycznej wydzielają się hormony szczęścia i dobrego nastroju – tzn endorfiny i dopamina. Dlatego naukowcy niejednokrotnie stwierdzili, że ludzie, którzy regularnie ćwiczą są dużo bardziej zadowoleni z życia i ich postawa do jest znacznie lepsza w porównaniu z tymi, którym wysiłku brakuje.

3)      Ruch fizyczny znacząco obniża stres – co w dzisiejszym realnym świecie jest multi-ważne i nie może pozostać niedocenione. Dlatego po ciężkim i stresującym dniu – najlepiej poćwiczyć a nie położyć się na kanapę i włączyć TV. Nawet pół godziny da pożądany efekt.

4)      Wysiłek fizyczny jest jednym z naszych największych sprzymierzeńców w walce z chorobami układu krążenia i cukrzycą typu II. Ćwiczenia obniżają ciśnienie krwi, redukują poziom cholesterolu oraz wzmacniają serce. Nie można również zapomnieć o roli sportu w walce z nadwagą – która jest dzisiaj cichym zabójcą. Aby uniknąć osteoporozy, zwyrodnień stawów, oraz zmniejszyć ryzyko kontuzji trzeba utrzymywać mięśnie i kości w należycie odpowiedniej formie.

5)      Naukowe badania wykazały iż utrzymywanie podwyższonego tętna nawet tylko przez 20 minut dziennie, sprawia, że migreny są rzadsze i mniej intensywne. Uprawiając sport krew krąży szybciej i jest dużo bardziej nasycona tlenem, a bóle głowy mają bezpośredni związek z ukrwieniem i odpowiednim dotlenieniem mózgu.

6)      Kolejnym ważnym aspektem, również udowodnionym jest, iż osoby w dobrej formie fizycznej prowadzą bardziej udane życie seksualne. Wysiłek zwiększa wydzielanie testosteronu a to powoduje większą ochotę na sex. U facetów ruch zapobiega impotencji a u pań zwiększa doznania m. in. Poprzez wzmocnienie mięśni dna miednicy.

Dlatego najlepiej zmień to, co było złe i pokochaj sport – bo on szybko odwzajemnia miłość! Zacznij, będzie to piękny początek nowego, rozruszanego życia!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here