Joga na kręgosłup

0
150
joga na kręgosłup zdrowie zdrowszy

Kręgosłup jest jednym z najbardziej narażonych na przeciążenia narządów ruchu. Niewłaściwa postawa ciała, siedzący tryb życia, spędzanie długich godzin przy laptopie, smartfonie i telewizorze, nadmierna masa ciała – wszystko to, z czym musi mierzyć się każdego dnia, sprawia, że bardzo łatwo ulega różnego rodzaju kontuzjom. W ich wyniku często pojawia się ból, niekiedy dość mocny i długotrwały. Aby odciążyć nieco kręgosłup, a przy tym redukować jego bolesność, warto ćwiczyć.

Ruch ma bowiem wprost zbawienny wpływ na jego kondycję. Nie każdy rodzaj ruchu jest jednak w stanie poradzić sobie z bolącym kręgosłupem. Na szczęście jest jeden, i to niezwykle skuteczny, dzięki któremu ból kręgosłupa nie tylko się zmniejszy, ale może nie pojawić się znowu. To joga na kręgosłup.

Joga na zdrowy kręgosłup – czy to możliwe?

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, jak ważny jest zdrowy kręgosłup. Świadomość ta zazwyczaj zaczyna pojawiać się wraz z bólem odczuwanym początkowo podczas zwiększonego wysiłku fizycznego, później zaś nawet podczas wykonywania codziennych czynności i domowych obowiązków. Niestety wtedy jest już za późno. Dlatego w myśl zasady „lepiej zapobiegać niż leczyć” warto zadbać o swój kręgosłup dużo wcześniej. Jak? Na pewno poprzez prowadzenie zdrowego stylu życia. Właściwa postawa ciała, codzienna aktywność fizyczna, zdrowa dieta zapobiegająca gromadzeniu się nadprogramowych kilogramów – to absolutne minimum.

Jako że kręgosłup utrzymuje przyczepione do niego mięśnie, przez co często pojawia się w nim napięcie, musi być też odpowiednio wzmacniany. I tu z pomocą przychodzi joga na zdrowy kręgosłup oparta na ćwiczeniach rozluźniających, które jednocześnie skutecznie go wzmacniają, chroniąc przed przeciążeniem. Specjalnie opracowane zestawy prostych ćwiczeń pomagają zredukować ból i zapewniają przyjemne uczucie odprężenia.

Joga na kręgosłup – jak ćwiczyć?

Joga na kręgosłup może być traktowana jako terapia uzupełniająca dla tradycyjnych metod leczenia schorzeń kręgosłupa. Warunkiem jest jednak pozytywna opinia lekarza lub fizjoterapeuty, gdyż podobnie jak w przypadku każdego innego rodzaju aktywności, wykonywanie niewłaściwych ćwiczeń czy też ćwiczenie w nieodpowiedni sposób mogą okazać się niebezpieczne zwłaszcza dla osób zmagających się z poważnymi schorzeniami kręgosłupa.

Konsultacja medyczna przed rozpoczęciem praktyki niezbędna jest nawet wtedy, kiedy odczuwany ból jest nieznaczny lub pojawia się wyłącznie sporadycznie. Każda ta sytuacja może bowiem prowadzić do spotęgowania problemu, jeśli okaże się, że zakres ruchu podczas wykonywania ćwiczeń okaże się niewłaściwy.

Zielone światło od lekarza lub fizjoterapeuty oznacza możliwość rozpoczęcia praktyki. Od czego zatem zacząć? Z całą pewnością od spokojnych ćwiczeń, które nie będą wymagały nadmiernej aktywności, za to będą skupiały się na zapewnieniu mięśniom delikatnego rozluźnienia. Dobrze w tym zakresie sprawdzają się wszelkie pozycje, które umożliwiają lekki masaż pleców. Inspiracją do ich wykonania mogą być filmy z gotową praktyką jogi na kręgosłup zamieszczane w sieci.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here