Dlaczego warto wybrać trening kardio?

Trening kardio inaczej nazywany jest treningiem wytrzymałościowym i pomaga pracować nad wydolnością serca. Ale to nie jedyne skutki oddziaływania tego treningu na nasz organizm. Dlaczego zatem warto się na niego zdecydować?

Korzyści zdrowotne

Trening, który opiera się na ćwiczeniach wytrzymałościowych w pierwszej kolejności pozwala usprawnić mięsień sercowy. Dzięki temu lepiej pracuje, wolniej się męczy i dłużej działa właściwie. Mocniejsze serce pompuje więcej krwi, dzięki czemu cały organizm jest lepiej dotleniony. Poza tym trening kardio pomaga także polepszyć przepustowość żył, dzięki czemu można zmniejszyć ryzyko pojawienia się różnych schorzeń, np. zawału serca, miażdżycy czy nadciśnienia.

Lepsze funkcjonowanie układu krążenia, a także dobre dotlenienie organizmy sprawia, że lepiej działa cały organizm, a co równie ważne, możemy cieszyć się lepszym samopoczuciem.

Korzyści dla osób odchudzających się

Trening kardio ma także istotne znaczenie dla osób, które się odchudzają. Dzięki takim ćwiczeniom zwiększa się tempo metabolizmu w organizmie. Ponieważ są to intensywne ćwiczenia, organizm potrzebuje więcej energii i sięga po tłuszcz, który został w nim zgromadzony. W ten sposób skutecznie można spalić nagromadzony tłuszcz.

Jakie ćwiczenia można wybrać?

Ogromną zaletą treningu kardio jest to, że można wybierać spośród wielu forma aktywności. Dzięki temu każdy może wybrać ćwiczenia, które odpowiadają jego potrzebom, upodobaniom czy umiejętnościom.

Szczególnie polecane są takie formy aktywności jak bieganie, jazda na rowerze, maszerowanie czy pływanie. Można także zdecydować się na ćwiczenia z różnymi przyrządami, między innymi rowerkiem, stepperem, orbitrekiem czy skakanką. Trening kardio można także zaplanować na czas zimowy – jeżdżąc na nartach lub łyżwach.

Jak ćwiczyć?

Jeżeli naszym celem jest schudnięcie, należy opanować odpowiednią technikę ćwiczeń. Co to znaczy? Otóż organizm spala najwięcej tłuszczu w określonych warunkach – kiedy trening utrzymywany jest na średnim poziomie intensywności. Oznacza to, że należy utrzymywać odpowiednie tętno – około 60-70% tętna maksymalnego. Aby w czasie treningu utrzymywać właściwe tętno, dobrze jest wyposażyć się w pulsometr. Dostępne są nawet takie modele, które pozwalają określić maksymalne tętno i informują nas o tym, że je przekraczamy. Dzięki temu łatwiej jest kontrolować trening. Poza tym niektóre urządzenia – głównie rowerki, mają wbudowane takie praktyczne pulsometry.

Dbając o właściwy sposób trenowanisport photoa, na pewno dostrzeżemy efekty treningu.

News Reporter
Zdrowie

Dodaj komentarz