Efektywna praca w biurze? Pomóc mogą ergonomiczne meble biurowe

0
1366
zdrowe meble do biura

Komfort pracy biurowej ma ścisły związek z efektywnością wykonywanych obowiązków. Jak zapewnić pracownikom optymalne warunki? Np. wybierając funkcjonalne meble biurowe, dzięki którym pracownicy będą bardziej wypoczęci po ośmiu godzinach za biurkiem. Sprawdź jakie meble pracownicze są ergonomiczne.

Klasyczne biurka bez regulacji powoli odchodzą do firmowych magazynów. Nowoczesne meble biurowe z elektryczną regulacją wysokości blatu to tylko jeden z przykładów jak zadbać o pracownika, aby ten nie męczył się zbytnio na swoim stanowisku pracy. Badania udowodniły bowiem, że ergonomiczne miejsce pracy to lepsze wyniki czy chociażby efektywniejsza obsługa klientów. Poznaj ważne informacje na temat ergonomii w biurze – rozwiązania, z którego już z powodzeniem korzysta wiele firm.

Ergonomiczne meble biurowe – czyli jakie?

Meble gabinetowe zazwyczaj są eleganckie i sprawiają, że przestrzeń jest atrakcyjna dla oka. Cierpi jednak na tym funkcjonalność oraz użytkownicy takiego gabinetu. Ciężkie krzesła czy fotele to niepraktyczne meble pracownicze. Warto nadać wnętrzu nowy styl i wybrać meble biurowe, które oprócz walorów wizualnych, przyczynią się również do lepszego samopoczucia pracowników. Jednym z kluczowych aspektów jest regulacja. Niestety tanie meble biurowe zazwyczaj nie posiadają opcji ustawienia pod konkretnego użytkownika.

Tymczasem efekty niedopasowanego stanowiska pracy można szybko zauważyć, jeśli w biurze wykorzystano nieefektywne systemy mebli biurowych. Pojawia się przemęczenie, mikrourazy, a w dalszej perspektywie poważne schorzenia. Dlatego tak ważnym aspektem codziennego funkcjonowania większości firm powinna być ergonomia, czyli meble do biura dopasowane do użytkowników. Bez względu na to czy chodzi o open space, meble do sali konferencyjnej regały, w które wyposażone jest biuro obsługi klienta – meble biurowe powinny mieć możliwość dostosowania wysokości do postury osoby, która spędza przy biurku po kilka godzin od poniedziałku do piątku.

Nowoczesne krzesła obrotowe dla zdrowia

Krzesła to jeden z najczęściej wymienianych elementów wyposażenia biurek. Intensywne korzystanie z nich prowadzi do szybkiego zużycia, dlatego przy zakupie nowych mebli biurowych warto kierować się cechami ergonomicznego krzesła. Podstawą jest model z regulowaną wysokością, która umożliwia optymalne ustawienie zarówno względem ciała, jak i biurka. W czasie pracy nogi w kolanach powinny być ugięte pod kątem zbliżonym do 90 stopni, a stopy powinny swobodnie spoczywać na podłodze.

Równie ważna jest regulacja oparcia, które pomaga utrzymać kręgosłup w naturalnym kształcie litery S. Ergonomiczne meble do biura pozwalają ustawić nawet kilka wysokości. Idealne krzesła posiadają również regulowane podłokietniki, aby łokcie mogły swobodnie opierać się podczas korzystania z komputera. Ważny jest również zagłówek, umożliwiający odpoczynek kręgosłupowi oraz mięśniom okolic karku, które nierzadko zmuszone są do ciągłego podtrzymywania głowy. Ergonomiczne produkty do biura zapewniają pracownikom wygodne miejsce do siedzenia, które jest skrojone do ich potrzeb.

Ergonomiczne sale konferencyjne? Najważniejsze wyposażenie

Spotkania w sali konferencyjnej to często wielogodzinne debaty i negocjacje. Tutaj również meble odgrywają ważną rolę i pomagają lepiej spędzić czas. Nowoczesne produkty ergonomiczne do biura to m.in. funkcjonalny blat na solidnych, metalowych nogach w różnej kolorystyce. Mebel oczywiście regulowany, aby wszystkie osoby, które zasiadają przy stole mogły czuć się komfortowo. Meble biurowe do sal konferencyjnych to również produkty, które robią dobre pierwsze wrażenie.

To właśnie do tego pomieszczenia często zapraszani są potencjalni kontrahenci, dlatego wyposażenie sali powinno nie tylko ułatwić korzystanie z poszczególnych elementów, ale również czynić przestrzeń atrakcyjną wizualnie. Należy pamiętać, że sala to nie tylko stół i kilka foteli. Warto umieścić tam kilka szafek, które pasują do aranżacji przestrzeni, a przy okazji są praktyczne i służą np. do przechowywania dokumentów. Sprawdź ofertę AJ Produkty na meble biurowe do przestrzeni konferencyjnej, gdzie znajdziesz wiele produktów dla twojej firmy, które od razu polubią klienci https://www.ajprodukty.pl/biuro-i-konferencja.

Meble gabinetowe, czyli praktyczne biurko do nowoczesnych wnętrz

Biuro potrzebuje kilku podstawowych mebli: szafy, regały, biurka oraz krzesła – bez tego trudno sobie wyobrazić pracę przy komputerze czy pracowników przechowujących dokumenty. Biurka zajmują jednak często główny element wyposażenia biura. Nowoczesne biurka posiadają regulację wysokości, dzięki czemu można bez trudu dostosować je zarówno do postury użytkownika, jak i sprzętu, który na nim spoczywa.

Wśród mebli biurowych warto więc szukać modeli, których blat można ustawić wygodnie. To ważne chociażby dla oczu, gdyż zgodnie z podstawowymi zasadami ergonomii, ekran komputerowy powinien być ustawiony na linii oczu lub nieznacznie niżej. Wtedy wzrok się nie męczy. Podobne zasady dotyczące mebli biurowych warto stosować także w przypadku biura domowego, gdzie coraz więcej osób pracuje w trybie zdalnym.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj