Twój pierwszy plan treningowy + dieta!

Pierwszy plan treningowy  jest tym najtrudniejszym do ułożenia. Rozpoczęcie codziennych treningów oraz codziennej, dobrze dobranej diety to nie lada wyzwania. Większym wyzwaniem jest jednak odpowiednie dobranie zarówno ćwiczeń, jak i diety, na samym początku naszej podróży do stania się „fit”. No właśnie, jak zacząć? Po pierwsze musisz sobie odpowiedzieć na jedno, najbardziej podstawowe pytanie: co chcesz osiągnąć? Schudnąć, nabrać tkanki mięśniowej, być silniejszym, bardziej wytrzymałym, poćwiczyć swoje ciało dla siebie, poczuć się lepiej? W każdym z wybranych przypadków warto zacząć od podstaw i zastosować dietę oraz ćwiczenia uniwersalne. Ta swoista „próba” siły i charakteru wskaże dalszy tok postępowania.

Jak zacząć ćwiczyć?

Pierwszy plan treningowy musi być łatwy do zapamiętania i rozpisania. Poza tym, trzeba mieć siłę i determinację, żeby go wykonać. Najwięcej uzyska się wtedy, gdy zobaczy się zarówno efekty samych ćwiczeń oraz diety, jak i swoją własną, silną, niepohamowaną motywację.

  1. Po pierwsze: cele muszą być realne!
  2. Po drugie: myśl pozytywnie o sukcesie!
  3. Po trzecie: bierz siły na zamiary!

Pierwszy plan treningowy

Na początku zacznij ćwiczyć dwa razy w tygodniu. Dla amatora i człowieka zapracowanego to i tak sporo. Uwierz mi, że będzie ci trudno „zebrać” się do treningu mimo, że będzie on się odbywał tak rzadko. Każdy z treningów musi rozpocząć się rozgrzewką. Wykorzystaj ćwiczenia znane jeszcze ze szkoły: pajacki, przysiady, brzuszki, biegi z podskokami, trucht, krążenia ramion i głowy. Każda część ciała musi zostać przygotowana do treningu. Co trenować? To zależy od chęci i możliwości. Treningowi poświęcaj minimum 40 minut.

Pomysły na ćwiczenia:

  • Program 100 pompek i 100 brzuszków
  • Program „6 Weidera”
  • Program ABS
  • Fitness i aerobic w TV/ Internecie

Pierwsza dieta

Dietę najlepiej, aby dobrać do celów, które chce się osiągnąć. Więcej białka, to więcej mięśni. Z tego powodu diety białkowe polecane są mężczyznom, którzy chcą zbudować swoją siłę i mięśnie oraz kobietom, które chcą wyglądać bardziej sportowo i atrakcyjnie fizycznie. Na początku warto po prostu spróbować najprostszej diety wykluczającej.

Zasady pierwszej diety:

  • Stanowcze NIE dla słodyczy.
  • NIE dla słodzonych napojów gazowanych.
  • Koniec z używkami (tak, to na pewno nie będzie takie proste)
  • Zmniejszenie ilości spożywanych kalorii zgodnie z BMI i własnym zapotrzebowaniem.
News Reporter
Zdrowie

Dodaj komentarz