Twój pierwszy plan treningowy + dieta!

trening zdrowy

Pierwszy plan treningowy  jest tym najtrudniejszym do ułożenia. Rozpoczęcie codziennych treningów oraz codziennej, dobrze dobranej diety to nie lada wyzwania. Większym wyzwaniem jest jednak odpowiednie dobranie zarówno ćwiczeń, jak i diety, na samym początku naszej podróży do stania się „fit”. No właśnie, jak zacząć? Po pierwsze musisz sobie odpowiedzieć na jedno, najbardziej podstawowe pytanie: co chcesz osiągnąć? Schudnąć, nabrać tkanki mięśniowej, być silniejszym, bardziej wytrzymałym, poćwiczyć swoje ciało dla siebie, poczuć się lepiej? W każdym z wybranych przypadków warto zacząć od podstaw i zastosować dietę oraz ćwiczenia uniwersalne. Ta swoista „próba” siły i charakteru wskaże dalszy tok postępowania.

Jak zacząć ćwiczyć?

Pierwszy plan treningowy musi być łatwy do zapamiętania i rozpisania. Poza tym, trzeba mieć siłę i determinację, żeby go wykonać. Najwięcej uzyska się wtedy, gdy zobaczy się zarówno efekty samych ćwiczeń oraz diety, jak i swoją własną, silną, niepohamowaną motywację.

  1. Po pierwsze: cele muszą być realne!
  2. Po drugie: myśl pozytywnie o sukcesie!
  3. Po trzecie: bierz siły na zamiary!

Pierwszy plan treningowy

Na początku zacznij ćwiczyć dwa razy w tygodniu. Dla amatora i człowieka zapracowanego to i tak sporo. Uwierz mi, że będzie ci trudno „zebrać” się do treningu mimo, że będzie on się odbywał tak rzadko. Każdy z treningów musi rozpocząć się rozgrzewką. Wykorzystaj ćwiczenia znane jeszcze ze szkoły: pajacki, przysiady, brzuszki, biegi z podskokami, trucht, krążenia ramion i głowy. Każda część ciała musi zostać przygotowana do treningu. Co trenować? To zależy od chęci i możliwości. Treningowi poświęcaj minimum 40 minut.

Pomysły na ćwiczenia:

  • Program 100 pompek i 100 brzuszków
  • Program „6 Weidera”
  • Program ABS
  • Fitness i aerobic w TV/ Internecie

Pierwsza dieta

Dietę najlepiej, aby dobrać do celów, które chce się osiągnąć. Więcej białka, to więcej mięśni. Z tego powodu diety białkowe polecane są mężczyznom, którzy chcą zbudować swoją siłę i mięśnie oraz kobietom, które chcą wyglądać bardziej sportowo i atrakcyjnie fizycznie. Na początku warto po prostu spróbować najprostszej diety wykluczającej.

Zasady pierwszej diety:

  • Stanowcze NIE dla słodyczy.
  • NIE dla słodzonych napojów gazowanych.
  • Koniec z używkami (tak, to na pewno nie będzie takie proste)
  • Zmniejszenie ilości spożywanych kalorii zgodnie z BMI i własnym zapotrzebowaniem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *