TOP 5 korzyści wynikających ze stosowania diety ketogenicznej

0
522
cytrynowe keto muffinki

Dieta ketogeniczna należy do diet, które aktualnie cieszą się największym zainteresowaniem. Osoby, które od lat poszukują skutecznej metody na walkę z otyłością widzą w keto diecie prawdziwą szansę na to, by pozbyć się swoich problemów zdrowotnych i zacząć nowe, lepsze życie. Oczywiście keto dieta ma swoich zwolenników i przeciwników. Wynika to przede wszystkim z faktu, że jest to dieta wysokotłuszczowa i skrajnie niskowęglowodanowa, co budzi kontrowersje i obawy.

Badania pokazują jednak, że wpływ diety ketogenicznej na organizm jest naprawdę bardzo korzystny i że jej konsekwentne stosowanie prowadzi do wielu pozytywnych zmian w organizmie. Postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej temu tematowi i przedstawić 5 największych korzyści płynących ze stosowania ketogenicznych zasad żywienia.

Szybki i trwały spadek wagi

Już po kilku dniach stosowania diety ketogenicznej można zauważyć, że ograniczenie spożywania węglowodanów bardzo korzystnie wpływa na spadek wagi. W ciągu pierwszego tygodnia można zgubić nawet kilka kilogramów – w zależności od wagi startowej. Osoby, którym zależy na szybkiej redukcji i to bez uczucia głodu, mogą stosować dietę ketogeniczną i zdrowo chudnąć, a przy trzymaniu się zasad żywienia ketogenicznego również po zakończeniu redukcji, mogą utrzymywać osiągnięte efekty.

Stosowanie diety ketogenicznej na redukcji wiąże się z tym, że można chudnąć nie tylko zdrowo, ale również smacznie. Lista produktów, które są dozwolone na keto diecie, jest naprawdę imponująca, a znajdują się na niej m.in. boczek, tłuste ryby, masło, smalec, tłusta wieprzowina, drób ze skórką, czy nawet tłusta śmietana. Na innych dietach to nie do pomyślenia, by spożywać tego typu produkty. Keto dieta pozwala więc na zdecydowanie więcej – kosztem rezygnacji z węglowodanów, które i tak nie są nam potrzebne w takich ilościach, jakich dostarczamy.

Możliwe cofnięcie insulinooporności i cukrzycy typu 2

Spożywanie węglowodanów ma ogromny wpływ na nasze problemy zdrowotne w postaci cukrzycy typu 2 i insulinooporności. Każdy posiłek powoduje wyrzut insuliny w organizmie, nadmiar węglowodanów zmusza wątrobę do odkładania ich w postaci tłuszczu, pojawia się niealkoholowe stłuszczenie wątroby i innych narządów.

Zrezygnowanie ze spożywania węglowodanów i zastąpienie ich wysokiej jakości tłuszczami to sposób na cofnięcie insulinooporności i wyleczenie cukrzycy typu 2. Poza tym podczas stosowania keto diety spożywamy dwa czy nawet jeden posiłek dziennie, a to oznacza mniejszą częstotliwość wyrzutów insuliny.

Keto dieta jest doskonałą odpowiedzią na pytanie jak można wyleczyć niealkoholowe stłuszczenie wątroby czy insulinooporność bez stosowania leków.

Obniżenie ciśnienia krwi i poziomu cukru we krwi

Nadciśnienie i cukrzyca to choroby cywilizacyjne, które dotyczą naprawdę bardzo dużej części społeczeństwa. Przetworzona żywność, słodycze i napoje o dużej zawartości cukru przyczyniają się do podnoszenia ciśnienia krwi i do bardzo dużego stężenia cukru w naszych naczyniach krwionośnych. To wszystko działa niekorzystnie dla naszego serca!

Zmiana nawyków żywieniowych i zastąpienie węglowodanów wysokiej jakości tłuszczami obniżają ciśnienie krwi i poziom cukru we krwi. Dodatkowo obniżeniu ulega również poziom złego cholesterolu LDL dzięki podwyższeniu poziomu dobrego cholesterolu. Więcej o diecie keto i poziomie cholesterolu można znaleźć na stronie KetoDietetyk.pl

Ogólna poprawa samopoczucia i większy poziom energii

Keto dieta bardzo szybko poprawia nasze samopoczucie i pozwala na dużo lepsza pracę mózgu, serca, wątroby i całego organizmu. Po przejściu keto adaptacji możemy zapomnieć o obniżonym samopoczuciu i braku energii. Dieta ketogeniczna podniesie nasz poziom energii bardzo zauważalnie, a poza tym korzystnie wpłynie na naszą odporność i wytrzymałość.

Ciekawostką jest, że wielu sportowców stosuje dietę ketogeniczną i osiąga naprawdę bardzo dobre rezultaty w swoich dyscyplinach.

Wyeliminowanie uczucia głodu

Zdecydowana większość diet oznacza zmniejszenie ilości spożywanych kalorii w ciągu doby. Prowadzi to do uczucia głodu i prędzej czy później kończy się odstępstwami od diety, podjadaniem czy nawet porzucenia diety. W przypadku diety ketogenicznej – głód przestaje istnieć. Jak to możliwe? Tłuszcze są bardzo dobrym paliwem dla organizmu, a do tego są bardzo wydajnym źródłem energii, sycą na zdecydowanie dłużej niż węglowodany. Osoby, które osiągną wysoki stan ketozy (aby sprawdzić poziom ketozy można skorzystać z keto kalkulatora GKI) – spożywają nawet jeden posiłek dziennie i nie odczuwają głodu. Jeżeli ciężko Ci w to uwierzyć – sprawdź sam, a przekonasz się, że keto dieta pozwala zapomnieć o uczuciu głodu i zastępuje je uczuciem sytości.

Przedstawione korzyści związane ze stosowaniem keto diety to tylko kilka najważniejszych przykładów. Warto zapoznać się bliżej z keto dietą i dowiedzieć się więcej. Rozpoczęcie jej stosowania może być jedną z najlepszych życiowych decyzji!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here